Halshuggningar
Islam är en fredlig religion...
Vad gör denna religion med människor?
Jag rekommenderar ingen att se dessa videos, men de är trots allt verklighet.
Har bara sett två av dem, klarade inte mer.
Från Medina
8.12 Och när din herre meddelade änglarna denna uppenbarelse: "Jag är med eder; styrken alltså dem, som tro! Jag skall injaga skräck i deras hjärtan, som äro otrogna; halshuggen dem och huggen av dem alla fingrarna!"
Från Medina
47.4 När I möten dem, som äro otrogna, så halshuggen dem, tills I anställt ett blodbad bland dem! Slån dem då i bojor!
47.5 Och skänken sedan efter eller fordren lösepenning, tills vapnen nedlagts! Så är det. Om Gud velat, så skulle han ha gjort sig kvitt dem, men det är för att han skall pröva eder genom varandra. De, som dödats för Guds sak, deras gärningar skall han aldrig låta gå om inte.
Muslimska terrorister skär huvudet av:
- Jack Hensley
- Eugene Armstrong
- Kim Sun Il
- Paul Johnson
- Nicholas Berg
En rysk soldat avrättas av tjetjener
Det begås grymheter i världen. Men att videofilma dem, och stolt visa upp för världen...
En religion skapad av psykopater, som gjord för psykopater.
Lika bra att veta vilka krafter vi har att göra med.
Du som råkar tillhöra denna majoritet av fredliga muslimer, dessa människor gör detta i din religions namn.
Är de missledda, eller är du?
Kan det vara så att de fredliga, toleranta verser du rabblar är från Mecka, och de krigiska från Medina?
Vad gör denna religion med människor?
Jag rekommenderar ingen att se dessa videos, men de är trots allt verklighet.
Har bara sett två av dem, klarade inte mer.
Från Medina
8.12 Och när din herre meddelade änglarna denna uppenbarelse: "Jag är med eder; styrken alltså dem, som tro! Jag skall injaga skräck i deras hjärtan, som äro otrogna; halshuggen dem och huggen av dem alla fingrarna!"
Från Medina
47.4 När I möten dem, som äro otrogna, så halshuggen dem, tills I anställt ett blodbad bland dem! Slån dem då i bojor!
47.5 Och skänken sedan efter eller fordren lösepenning, tills vapnen nedlagts! Så är det. Om Gud velat, så skulle han ha gjort sig kvitt dem, men det är för att han skall pröva eder genom varandra. De, som dödats för Guds sak, deras gärningar skall han aldrig låta gå om inte.
Muslimska terrorister skär huvudet av:
- Jack Hensley
- Eugene Armstrong
- Kim Sun Il
- Paul Johnson
- Nicholas Berg
En rysk soldat avrättas av tjetjener
Det begås grymheter i världen. Men att videofilma dem, och stolt visa upp för världen...
En religion skapad av psykopater, som gjord för psykopater.
Lika bra att veta vilka krafter vi har att göra med.
Du som råkar tillhöra denna majoritet av fredliga muslimer, dessa människor gör detta i din religions namn.
Är de missledda, eller är du?
Kan det vara så att de fredliga, toleranta verser du rabblar är från Mecka, och de krigiska från Medina?
16 Comments:
At 19 februari, 2005 12:16, Anonym said…
you can be stupid, but not so stupid for God's sake.
At 21 februari, 2005 17:10, Runnymede1215 said…
Well, stupidity is not a crime.
I appreciate your opinion and would enjoy it even more if you could give some reason for your position
At 07 mars, 2005 22:25, Anonym said…
runnymede- det har ar en bra blog. Jag bor I kanada, och jag tror att de skulle va bast om du kan skriva din blog pa engelska.
Manga folk tanker som vi gor. Manga mera folk forstar engelska. Och de finns massor med folk som mig, som har flyttat ivag fran sverige, och tror att de ar jobbigt och lassa och skriva pa svenska.
Keep up the good work though.
Vi kan inte lata muslimer ta sverige och forstora skandinavisk kultur.
At 09 mars, 2005 00:57, Runnymede1215 said…
Tack för vänliga ord, alltid trevligt.
Visst, det vore suveränt med anti-islamistiska bloggar på engelska från Sverige, och "broken english" är väl det viktigaste världsspråket idag.
Även om jag nu inte ser mig som någon enastående skribent, så skulle jag ändå tro att det är viktigt att försöka producera med så bra kvalitet man nu förmår, hellre än att satsa på kvantitet. Jag misstänker att det vore svårt för mig skriva med kvalitet på engelska.
Men vi får se om jag/någon annan börjar översätta, men då måste jag nog bli mer nöjd med vad jag åstadkommer på svenska.
At 10 mars, 2005 20:24, Runnymede1215 said…
Ser man på, jag blev provocerad att skriva något på anglosaxiska till sist, ta en look här! Jag slår mig själv med häpnad!
At 09 december, 2005 10:50, Anonym said…
Må Allah ge dig Sin vägledning. Du är en psykiskt sjuk människa.
At 02 april, 2006 19:11, Anonym said…
Hej
Har du ingen video på den människor som vi kristna bombar i små bitar?
Skulel gärna vilja se några muslimer som är sprängda till köttfärs form av kristna (ursäkta mig) demokratiska precisionsbomber.
Det är genant att du inte kan tänka längre än så.
Hej och tack för mig.
At 02 april, 2006 19:52, Runnymede1215 said…
OK Anonymous..
Till att börja med:
1. Tu Quoque
Argumentet att muslimska halshuggningar på minsta sätt skulle anses mindre avskyvärda, på grund av andras faktiska eller påstådda illdåd är en bedräglighet av simplaste slag.
Det kallas för Tu Quoque och kan alltså avfärdas fullkomligt som ett simpelt ämnesbyte på sandlådenivå.
Det blir självklart inte mer moraliskt rätt att stjäla för att någon annan stjäl, två fel gör inte ett rätt.
En seriös person kan alltså inte försvara sina egna förbrytelser genom att angripa någon annan.
Det är sorgligt och pinsamt att du argumenterar så ohederlig, alternativt enfaldigt.
Välj själv vilket alternativ du föredrar. Är du oärlig eller korkad?
2. Hur motiveras våldsutövningen?
De bombfällningar som diverse muslimer utsätts för motiveras inte med några bibelord eller religiösa argument.
Om du observerar vad våra muslimska vänner mässar under sina huvudavskärningar kanske du uppfattar ett eller annat "Allah Akhbar", eller?
Kan det bero på att de (fullt korrekt dessutom) uppfattar det som att deras religion faktiskt uppmanar dem till den sortens våldsam Jihad?
Kan det bero på att islam faktiskt är en våldsam religion?
Jag rekommenderar för övrigt att du läser på lite grann om argumentationsmässiga bedrägligheter.
Förutom att du uppenbarligen har ett och annat att lära dig om islam. Men då har du i och för sig kommit till en hyfsad startpunkt.
At 22 januari, 2007 16:29, Anonym said…
Apropå korancitatens tal om halshuggningar, så är det inte något speciellt anmärkningsvärt eller förvånande. Citaten uttalar sig om en situation där det råder krig mellan trogna och otrogna (=arabiska polyteister). Strider utfördes på den tiden huvudsakligen med blanka vapen. Då är det inte särskilt konstigt om folk blir halshuggna på slagfältet.
At 22 januari, 2007 19:45, Runnymede1215 said…
Grottis…
Det var nu inte frågan om korancitaten var ”anmärkningsvärda” eller ”förvånande”, problemet är att Koranen är guds ord och guds order. Koranen är inte deskriptiv, den är preskriktiv, och de som uppfattar det som både tillåtet och berömvärt att skära huvudet av icke-muslimer inte har några som helst problem att få stöd för denna sin uppfattning och därmed säkra sin plats i paradiset.
Vad som är "krig" (Jihad)och vilka som är att betrakta som "oskyldiga" eller "civila" är för övrigt tämligen godtyckligt.
At 31 maj, 2007 12:42, Kurden said…
du har VÄRKLIGEN fått fel syn på vad islam är och vad jihad har för betydlse! JIhad är när man T.EX. krigar i SJÄLFÖRSVAR! det är inte att halsugga icke muslimer eller att bomba upp sig själv bland andra civila människor. de som har gjort så har både misstolkat och misshandlat betydelsen av jihad. jihad är många andra saker, att försöka få så bra utbildning som möjligt, att hjälpa fattiga, sina egna föräldrar när du vet att de inte klarar sig själva, allt som är GOTT! Jihad betyder "för Guds sak" och det är inte att gå ut i krig mot icke muslimer och tvibga dom till att bli muslimer, detta är fel! men man kan inte dra alla över en kam broshan! om en kristen svensk går o våldtar en ung flicka så kan inte man tro att alla kristna svenskar gör så, eller hur?? så då kan inte du tänka på samma sätt om muslimer och islam! vissa har gått över gränserna med "hederskrig" och det, men det e dom som INTE utför islam på RÄTT SÄTT! Islam är INTE en Våldsam religon, tyvär så kan man tro det pga allt som händer världen runt om, men dessa har bara gjort fel helt enkelt. Jag hoppas att gud ger dig ljus i hjärtat så att du inser att det inte är så islam är på riktigt,, inser du inte det nu så kommer den sista dagen då du ångrar dig, i dommedagen. Jag hoppas bara att det inte blir försent innan du inser. + väldigt synd att du har laggt ut dessa bloggar, du är verkligen en ANTI ISLAM. Må gud hjälpa dig på rätt väg!
At 18 augusti, 2007 14:49, Anonym said…
Kurden: De som begått alla dessa vidrigheter i Allahs namn, har gjort det i Allahs namn, och de ser sig själva som ypperligt goda muslimer (något de antagligen inte skulle tycka om dig). Hur många kristna svenskar går ut och våldtar flickor I JESU NAMN?!?!? Nämn en! Jag väntar med spänning.
Att dessa UTTALADE MUSLIMERS handlingar sen inte överenstämmer med DIN bild av vad Islam är, och att du väljer att blunda för de många FULLSTÄNDIGT VIDRIGA elementen i den ideologi du är uppvuxen med, är en annan sak.
De flesta muslimer (inklusive, skulle jag tro, du själv) är goda och fina människor som vill sina medmänniskor väl och mest vill leva sin liv i fred. Precis som de flesta innevånarna i Hitlers Nazityskland, eller i Stalins Sovjetunionen. Det gjorde det inte mindre fel att bekämpa nazismen, eller stalinismen. Nazismen hade också sina goda sidor (Autobahnbyggen, tågen gick i tid et c), liksom stalinismen (snabbindustrialisering, elektrifiering och bekämpande av analfabetism et c), men det betyder inte att de är eftersträvansvärda ideologier. Det är samma sak med Islam. Jag rekommenderar dig, om du talar engelska, att läsa www.godisimaginary.com , framförallt bevis nummer 7, "Understand religious delusion", dvs religiös vanföreställning, vilket är något du lider av.
Det är en allvarlig åkomma som dock kan botas, läkemedlet heter fritt tänkande och ifrågasättande av dogmer.
Du är varmt välkommen till den fritt tänkande delen av mänskligheten när du väl blivit frisk.
At 20 oktober, 2007 20:51, Anonym said…
Om Nationalsocialism var 1900-talets Herrefolkspolitik, så är Islam 2000-talets Herrefolksrelion!
Dessa mörkhyade rasister måste o skall besegras. De klandrar västlänningar för sina hemländers inkompetens o kurruption. I arbetslivet har jag sett många, duktiga, ambitiösa och ödmjuka muslimer. MEN det innebär icke att vi måste låta deras relion & mullor bestämma över vårt land.... Jag är historie-kunnig och deras herrefolks-syn på Europa är en direkt parallell till Hitler syn på Östeuropa. Alltså i motsats till judarna ska vi få leva men bara i lydnad till dem. Läs vad en av Saddams forna generaler: Georges Sada skriver om Islams ambitioner för andra länder. Tala sen om för mig vad skillnaden mot nazismen är?
At 25 oktober, 2007 11:42, Anonym said…
Islam är en varböld som måste bort från europa, törs inte tänka vad som kommer att hända med våra barnbarn, men innnan vi har hamnat där så lär säkert Nostradamus profetior slå in. Ett islamskt krig mot väst, dvs 3 världskriget
At 22 december, 2007 07:14, Anonym said…
sök hjälp din psyko för Alla som kallar sig muslimer betyder inte allt de gör är det med islam att göra.
At 30 november, 2008 21:09, Anonym said…
Jag har bott nere i Libanon i nästan ett år innan jag återvände till sverige.Jag har själv sett och upplevt vad islam,muslimerna, gör för de underbara människorna där. Jag har läst citat ur koranen. Koranen kan sammanfattas med plagiat av större delar från bibeln plus en massa skitsnack från någon retarded analfabet (Mohammed) som la till en massa skit om tillåtet våld och mord samt att göra det lagligt med barnäktenskap (mohammed gifte sig med en 9-åring), pedofili (om du frågar en muslim om mohammeds 9åriga fru är hans försvar till 100% att han inte hade sex med henne förens hon var 12) och prostution (äktenskap som,genom muntligt avtal, bara gäller ett par timmar för att mannen i fråga ska få knulla av sig).
Jag vill bara tacka dig som har gjort denna blogg. Du är en inspiration! Det borde, snabbt, göras mer sådana här sidor för att upplysa oss europeer. Vi vet inte vad som väntar oss. Citat ur koranen som detta: "mannen har rätt att slå sin kvinna tills hon samtycker"...Det säger ju en hel del om denna allvarligt störda religion,eller sekt.Att ta de kristna männens kvinnor och pengar anses vara "halal".Att göra alla människor muslimer och döda resten anses vara "halal" Och varför har alla muslimska kvinnor fortfarande slöja?!! Det står INGENSTANS i koranen att kvinnor ska tvingas bära slöja. "Vara anständigt klädda" står det därimot, precis som i bibeln.Man kan ju tycka att nu, år 2008, så har de muslimska kvinnorna, iaf här i europa, fattat detta och tagit av sig de där löjliga dukarna. De flesta av de unga muslimer,bosatta i sverige, som har dem bryter ju iaf mot resten av lagarna som att inte använda tighta kläder, smink och parfym.. Skandinavien, och specellt Sverige som tar in ca 30.000 männisor per år MÅSTE bli upplysta. Libanon är det ända landet som fortfarande är kristet av arabländerna. Men vet ni hur mycket skit folket där få ta!? Bilbomber, muslimska terrorister och streetfajter mellan störda jihad anhängare och oskyldiga kristna är vardag för dem. Och jag lovar er, om inte sverige börjar sålla bort de muslimska asylsökningarna snart så är bomber, våldtäckter och en påtvingad tro snart vardag för oss.
Som en sista kommentar vill jag bara tillägga att det nya programmet på svt "Halal TV" är det absolut dummaste, intetsäganda och full-av-skit tv jag någonsin sett. De pratar om jämställdhet dessa muslimska kvinnor. Well, om en av deras män skulle vilja skaffa sig en till fru, fråga henne om hon skulle kunna vägra honom detta. Nej just det. Inom isam är kvinnan skit.Och så kommer det alltid att vara för dem. De lever kvar, mentalt, i en tid där kvinnor inte är värda ett skit, där de slår barnen om de inte håller med eller ifrågasätter koranen (som de by the way tvingar dem att slaviskt läsa och följa från att de är 2-3 år) och där de anser att om någon sårar dig, kanske säger något opassande så har du rätt att ge igen - genom att mörda denna.
Jag personligen HATAR muslimer och deras neandertalar skit.Jag bara väntar på den dag som sverige kommer inse detta och STOPPA all invandring av människor från denna religion. Om ni läst detta, se detta som det är.Jag är en helt vanlig kvinna på 21år från en helt vanlig svensk familj som precis som alla andra här inte hade den blekaste aning om detta för 2 år sedan. Men mina ögon har öppnats. Jag ber bara till gud om att era ögon också gör det..SNART!
Skicka en kommentar
<< Home