Islamkritik

Islam, en totalitär politisk ideologi som av sina anhängare kräver att de skall eftersträva dominans med alla nödvändiga medel. Saklig och motiverad kritik av islam, koranen och Muhammed, ej riktad mot muslimer som individer eller folkgrupp.

2004/09/13

Profeten Muhammeds relation till våld och krig

Profeten Muhammeds relation till v�ld och krig

Tyvärr kommer den mesta kritiken mot islam från kristet håll, vårt vänsterdominerade samhällsklimat tillåter inte något som kan liknas vid intolerans.

Men det som förs fram av de kristna är vare sig mer eller mindre fel eller rätt på grund av deras tro eller deras avsikter. Det är trots allt argumenten som räknas, inte skälen bakom dem.

1 Comments:

  • At 01 augusti, 2007 21:44, Anonymous Anonym said…

    Hej
    Helt enkelt kan man märka islams relation till våld och krig.om man läsa koranen ser man att det finns omkring32400 ord handlar om kig och mord. Det finns inte vad som heter(våldsam islam och snäll islam). om man är riktig muslim måste man följe boken koran och göra JIHAD,annars blir man inte muslim .Koranen råder hela tiden muslimska att döda icke muslimer .Felet inte är i folket utan i Koranen .vad ska man göra ,om jag är muslim måste jag följe koran och det betyder att jag måste vara våldsam.Jag önskar att koranen översätters till alla språk för att alla kan läsa den som heter (aiat)som handlar om krig ,mord mot icke muslimer.Jag tycker att det räcker med koran tolkning för att alla läsa själv och veta sanningen.

     

Skicka en kommentar

<< Home